3 najčešće greške koje činimo u storytellingu

Klijenti i prijatelji često me upitaju: „U čemu griješim tijekom svog izlaganja / vođenja edukacije / poslovne prezentacije“ i sličnih javnih nastupa koji uključuju storytelling. Često mi pošalju snimku svoga nastupa, a nekad sam i sama prisutna na njemu. Iz tog iskustva, uočila sam tri najčešće (nazvat ću ih bazičnim) greškama koje smo skloni činiti u storytellingu i od kojih polaze svi kasniji problemi s kojima se suočavamo (ili možemo suočiti) tijekom svog izlaganja. U ovom blogu ih otkrivam za vas. Ako se pronađete, ne brinite – sve su uspješno rješive uz vježbu!

1. Ne puštamo tekst

Svakoj prezentaciji prethodi njezin pisani predložak. Nekad je to gotov, ukupan tekst, a nekad samo natuknice kojima se vodite kako bi priča tekla od glave pa do repa. O kojem god da se pisanom obliku radi, koristan je i potreban za pripremu priče – sve do trena kad joj počinje smetati! A to je trenutak kad ga odbijemo pustiti (iz glave i iz ruku) te ga se tako čvrsto držimo da naša prezentacija prestaje biti storytelling i postaje striktni recital. A kad se to dogodi…

2. Nemamo interakciju s publikom

Kontinuirana interakcija s publikom jedna je od osnovnih „postavki“ storytellinga. Često je gubimo „u hodu“, odnosno u strahu da će izlaganje biti neuspješno ako ne budemo 100% koncentrirani na vlastitu priču, čak i kad nam odvlači fokus s naše publike. Nedostatak interakcije s publikom obično se očitava u vašem izbjegavanju eye contacta od kojega počinje sve ostalo kao što su neuspješno (ili nikakvo) praćenje reakcije publike, nemogućnost da procijenite je li im too much ili su spremni za pauzu, je li svima razumljiv sadržaj o kojemu govorite i slično. Nemojte si to dozvoliti! Pratite reakcije publike, komunicirajte s njom, dozvolite dijalog i interakciju. To naravno ne znači da se vaše vođenje edukacije / izlaganja treba pretvoriti u neformalnu čajanku – no dobar storytelling nije ni monolog! Vi ste tu da vodite komunikaciju i moderirate je prema temi susreta. Publika će uzvratiti osjeti li se uključenom – i to s velikim motivom i elanom!

3. Odvlačimo fokus publike

I to samim sobom! Žarka i upadljiva odjeća te zveckav nakit koji vas „prati“ u hodu odlični su distraktori koji tijekom cijelog izlaganja / edukacije mogu lako odvlačiti fokus publike s vaše priče na vašu fizičku pojavu. Zato uvijek savjetujem lakši (i tiši) nakit, decentnu odjeću i neupadljive boje.

 

A trebate li još ideja i savjeta za još bolji i uspješniji storytelling, tu smo za vas. Nudimo vam poslovne edukacije i individualna savjetovanja bazirana na struci, praksi te originalnim i kreativnim rješenjima. Javite nam se!