
25 srp Kako naša usluga izgleda u praksi? 5 koraka do priče vašeg grada
Puno smo pisali o storytellingu u turizmu i što sve čini dobru gradsku priču. Sad vas vodimo još dublje pod njen krov!
Otkrivamo vam kako naša usluga izgleda u praksi i što vas sve očekuje ako se udružimo.
Cilj je zajednički – stvoriti snažnu i atraktivnu priču koja uspješno brendira vaš grad u očima i iskustvu njegovih posjetitelja. Odajemo 5 koraka do nje!
-
Upoznavanje
Upoznajemo se! To može biti sastanak uživo u našem ili vašem prostoru ili, ako vam više odgovara ili smo daleko, online susret na Zoomu. Razgovarat ćemo o vašem gradu/mjestu, njegovoj aktualnoj turističkoj ponudi i sadržajima te pronaći potencijale za još bolju branding priču. Utvrdit ćemo tko su ciljani gosti koje želite privući u svoj grad. Jesu li to obitelji s djecom, ljubitelji adrenalinskog/gastronomskog/kulturnog turizma, mladi gosti željni noćnoga života, popularne javne ličnosti, specifične i organizirane grupe posjetitelja (npr, povjesničari, povjesničari umjetnosti, arheolozi) ili neka druga ciljana publika? Razgovarat ćemo o konkretnim planovima vaše turističke zajednice u vidu planiranog stvaranja/predstavljanja novih sadržaja u čijoj promociji pomaže dobra priča plasirana kroz atraktivan storytelling u turizmu. Sve su to informacije koje su potrebne da bi se kreirao storytelling u turizmu koji točno odgovara vašem gradu/regiji. Na temelju tih informacija i zajedničkog dogovora, već na kraju prvog sastanka imat ćemo „kostur“ od kojeg krećemo i koji je u potpunom skladu s vašim ciljevima, željama i planovima. Na taj način osiguravamo da priča vašeg grada bude tailor made – da dobijete originalan, personaliziran proizvod, a ne varijaciju naših fiksnih špranci. Mi nemamo fiksne šprance. Svaka naša priča je 100% unikat! To je jedini način da bude autentična i kao takva se uspješno istakne na tržištu, dugoročno radeći svoj posao za vas. Taj posao je jasan – privući, zadržati, oduševiti goste koji će je aktivno dijeliti dalje i tako doprinijeti njenom stalnom brandingu.
-
Istraživanje narativa
Nijedna dobra priča ne nastaje u „dahu“ i svakoj prethodi temeljito prikupljanje autentičnog, specifičnog i kvalitetnog materijala koji ćemo koristiti u njezinoj izgradnji. To vrijedi i za storytelling u turizmu! Dobro istraživanje je temelj svake priče i zato ovaj korak nikad ne zapostavljamo. On se odnosi na istraživanje prigodnih narativa, elemenata i vrijednosti vašeg grada/regije koje ćemo personalizirano utkati u priču. Primjeri takvih elemenata/narativa/vrijednosti mogu biti osebujan humor vašeg grada, njegova jedinstvena povijesna priča, neobične legende i karakterističan gard „stanovnika“. Primjerice, prilikom kreiranja branding priče grada Kostrene iskoristili smo njezinu bogatu i živopisnu pomorsku povijest, predstavivši je kao grad odvažnih kapetana, njihovih britkih i pronicavih žena, legendarnih brodova i zlatnog doba plovidbe. Ti „osobni“ elementi grada su izuzetno važni jer i slikovito i snažno dočaravaju izvoran „duh“ lokacije te njezinu autentičnu, specifičnu vibraciju koju će gosti osobno osjetiti. Tu govorimo o iskustvenom turizmu – a upravo on brendira lokaciju!
-
Kreiranje priče
Istražili smo i odredili elemente/narative koji su neophodni za „život“ svake priče. Prilagođavamo ih tipu vaše publike, vrsti turizma, aktualnim ili planiranim turističkim sadržajima u vašem gradu i ostalim informacijama koje smo dobili od vas, kako bi bili što efektnije i atraktivnije komunicirani u sad već kreiranoj priči vašeg grada. Određujemo i njezin žanr, „jezik“ i komunikacijski stil koji će je „iznijeti“. Profiliramo snažne i uvjerljive likove (primjerice, likovi lokalnih kostrenskih kapetana), određujemo napete i dramatične obrate u priči (primjerice, kraj kostrenskog „zlatnog doba jedrenjaka“), modeliramo žanrovske dijelove priče (primjerice, horor elementi u lokalnim legendama), spajamo priču „narativnim mostovima“ kako bi tekla logično, britko i uzbudljivo za slušatelje. Riječ je o svojevrsnom nacrtu priče koji je nužan za njezino pisanje – i tu stižemo do četvrtoga koraka!
-
Pisanje priče
Na temelju kreiranog nacrta, pišemo priču i uređujemo je do njezine finalne verzije. Zapisan tekst ostaje u vašem trajnom vlasništvu te ga možete koristiti u promociji vaše lokacije na web stranicama, društvenim mrežama, u tiskanim ili online brošurama za goste te na ostale načine koji vam odgovaraju u skladu s vašim marketinškim planovima. Tekst po želji možete kratiti, nadopunjavati ili dodatno modelirati, ili mi to možemo činiti za vas u skladu sa specifičnim potrebama vaših sadržaja.
Na temelju napisanog teksta možemo snimiti audio priču u profesionalnom studiju, pa priču u tom obliku možete dijeliti s publikom u sklopu city walk tura, brodskih izleta, posjete muzejima i interpretacijskim centrima te ostalim lokacijama u vašem gradu u kojima želite predstaviti priču. Audio vodič možemo snimiti na nekoliko stranih jezika te osigurati prijevod pisane priče na iste.
-
Storytelling treninzi
Priča je zapisana, vrijeme je za storytelling! Vodimo treninge storytellinga za vaše zaposlenike, turističke vodiče i interpretatore baštine koji izravno komuniciraju s posjetiteljima. Uz tehnike, alate i vježbe suvremenog storytellinga, učimo ih kako uspješno interpretirati priču te upravljati njezinim trajanjem i dinamikom ovisno o konkretnim situacijama i publikama. Treninge možemo organizirati izravno na lokaciji, u vašem ili našem poslovnom prostoru ili prema dogovoru, online putem Zooma. Cilj je podržati vaše zaposlenike da uspješno dočaraju priču posjetiteljima te ih snažno i izravno „uvuku“ u nju. Udružimo se!
Storytelling u turizmu je područje u kojem smo angažirani s puno osobnog entuzijazma te s bogatim i kreativnim profesionalnim iskustvom. Naši storytelling programi su akreditirani od National Storytelling Networka, krovne svjetske organizacije za storytelling i njegovu kvalitetnu primjenu u svim business područjima, što obuhvaća i atraktivan storytelling u turizmu. U uslugama kreiranja ovakvih branding priča uspješno surađujemo s lokalnim turističkim zajednicama, interpretacijskim centrima, muzejima, etno kućama, ugostiteljskim objektima (hoteli, konobe, rančevi, barovi i dr.), udrugama turističkih vodiča ili angažiranim pojedincima koji se žele aktivno profesionalno ili hobistički uključiti u stvaranje atraktivnih turističkih sadržaja u svom gradu, mjestu ili regiji. Povežimo se!