Znate li izvući priču iz rukava?

Znate li izvući priču iz rukava?

Koliko ste se puta našli u situaciji da vas nova osoba, bez obzira je li potencijalni klijent ili prijateljeva baka, pita čime se bavite i gdje ste zaposleni? Jako puno, sigurna sam. To je jedno od osnovnih pitanja koje postavljamo (ili čujemo) pri upoznavanju s novim ljudima, ma gdje se ono odvi(ja)lo i tko sudjeluje u razgovoru. Nazovimo ih osnovama – jer to i jesu osnove!

Baš iz tog razloga, uvijek je dobro imati pripremljenu priču u obliku osnovnog pitcha kojeg ćete po raznim elementima modificirati prema samoj situaciji i sugovorniku. Primjerice, prijateljevu baku nećete „izbombardirati“ stručnim terminima (po mogućnosti, na engleskom jeziku) i kraticama iz branše, barem ako želite da vas razumije. Isto tako, potencijalnom klijentu (ili čak poslovnom partneru) kojeg ste upravo upoznali na nekom formalnom ili neformalnom druženju nećete tek ukratko reći da „radite u marketingu“ ili „imate svoj obrt za knjigovodstvene usluge“, osim ako želite skrenuti s teme. A često ne želite, ako je to prilika da se poslovno povežete s novim ljudima ili steknete novog zadovoljnog klijenta!

Umjesto da gubite prilike, stvarajte ih pričom. Onom koju imate sa sobom u rukavu!

Kako oblikovati priču za rukav?

Pričom iz rukava“ zovem osnovnu priču koja predstavlja vas i/ili vašu kompaniju. Tko ste i što radite? Na koji način kroz svoj business pomažete ljudima i za koga sve imate rješenje? Tko vam se može obratiti i kad? Sve to može trajati u varirajućem rasponu, od svega par rečenica do nešto više od par – samo da su jasne, pamtljive i sadržajne!

Oblikujte priču koja sadrži najvažnije informacije o:

  • vašem obrazovanju / kompetencijama
  • vašem poslu / poziciji (i kako kroz njega pomažete klijentima)
  • vašoj kompaniji i uslugama koje ona nudi
  • vrijednostima vaše kompanije

Dužinu priče ćete modificirati ovisno o situaciji. Primjerice, ako ste potencijalnog klijenta upoznali na nekom neformalnom druženju, recimo vjenčanju zajedničkog prijatelja, možda ne želite (ili on ne želi) čitavu noć pričati o poslu. I to je u redu! Dobro oblikovan pitch pobudit će interes, a detaljnije možete i radno vrijeme. Svi imamo pravo i na ono slobodno!

Također, ozbiljan razgovor o poslu vjerojatno će biti  i nemoguć ako ste se upoznali na nekom bučnom mjestu, recimo koncertu ili u noćnom klubu. U tom slučaju, ispričajte priču prikladne dužine, dajte mu svoju posjetnicu i/ili predložite detaljniji razgovor u nekoj za to uspješnijoj prilici.

Zašto je priča iz rukava korisna?

U nastavku vam predstavljam samo neke razloge:

  • vaša priča iz rukava radi za vas. Pa čak i kad nije vaše (ili tuđe) radno vrijeme!
  • za razliku od pružanja informacija, priča daje emocije i osoban pristup koji nas lakše povezuje sa sugovornikom, neovisno o vrsti i trajanju susreta – u tom smislu, kratko čavrljanje može se lako pretvoriti u ugodan i produktivan razgovor
  • dobro oblikovan pitch budi interes potencijalnih klijenata
  • i zato stvara priliku za novi business sastanak
  • priča brzo putuje i još se brže širi. Nemojte se iznenaditi kad vas nazove bratić osobe koju ste upoznali kroz pitch jer baš sad treba vašu stručnu uslugu…a čuo je od sestrične da se time bavite!
  • tragom prethodne točke: kao i svaka najbolja priča, pitch se dijeli osobno. To sigurno znate (i) iz prve ruke. Sjećate se onoga kad vam je pukla cijev, pa ste se sjetili da je frendičin ujak vodoinstalater? I niste dalje guglali, već ste zvali njega? Eto, to je to. Dobar pitch se dijeli. Čak i kad to ne radite osobno, priča putuje i šire je drugi: na vama je da svoju pustite u svijet!

Trebate li pomoć u oblikovanju pitcha te njegovoj prezentaciji / interpretaciji u svim verzijama i situacijama, javite nam se! Kroz individualno savjetovanje u trajanju od 1,2 ili više sati po dogovoru, s vama oblikujemo i vježbamo vaš personalizirani pitch. A onda ga spuštamo ravno u vaš rukav, odakle će sretno odlaziti u svijet!